jueves, 4 de mayo de 2017

Ens venen a visitar! - Robòtica i scratch - Escola Projecte


Avui vinc a fer una entrada molt especial. En aquests darrers dies ens han vingut a visitar a classe els infants de 3r i 4t de primària de l'Escola Projecte. En la seva visita, ens han explicat què és, com funciona i per què fan servir ells l'Scratch. Però, i vosaltres? Sabeu que és l'Scratch? L'Scratch és més que un llenguatge de programació. Scratch és un entorn de programació visual per blocs adreçat a infants i joves que permet crear històries, jocs i animacions i compartir-les amb altres persones d'arreu del món (Pau Nin, 2017). A la nostra societat, durant aquests últims anys, l'Scratch ha suscitat un gran interès entre infants i mestres. Tal com explicita Nin (2017), podríem pensar que l'objectiu final és fomentar vocacions digitals i/o tecnològiques per tal que els futurs infants arribin a fer enginyeries i altres carreres relacionades la computació, però el propòsit d'Scratch no és aquest. L'Scratch, tal com exposa Pau Nin en el seu article referenciat al final d'aquesta entrada, és un recurs perquè cada persona comuniqui els seus pensaments i la seva manera d'entendre el món. Igual que quan redactem un text, fem un dibuix o qualsevol altra creació.
A primària és un recurs molt recurrent a l'hora d'informàtica. Els infants que ens van venir a veure de 3r i 4t de primària van fer de "mestres" i nosaltres "d'alumnes". Van fer ús d'unes targetes explicatives on ells es guiaven i nosaltres podíem anar visualitzant allò que ells ens explicaven. Ens van saber guiar molt bé per aconseguir utilitzar l'Scratch amb èxit. Cada un d'ells s'ha assegut amb una de nosaltres i, en parelles, hem estat provant les diferents opcions de creació que té aquest programa. Ha estat una dinàmica molt divertida, enriquidora i significativa per a mi.

D'altra banda, m'agradaria comentar l'explicació que va fer el mestre d'informàtica que va venir amb ells. Va fer una exposició on ell va prendre el paper de guia, fent-nos participar en tot moment. Va demostrar tenir unes habilitats de bon comunicador, ensenyant-nos com poder fer una presentació de forma diferent. En general, va ser una experiència extraordinària i totalment recomanable. A vegades deixem de veure que els veritables mestres de l'aula són els infants, ja que aprenen molt d'ells. Com a mestra un dels aspectes més positius que m'emporto d'aquesta experiència és haver-hi compartit el meu temps amb un infant on ell ha sigut el meu guia, el meu ajudant, compartint coneixements, experiències i riures entre els dos.

Fonts consultades:
http://scratchcatala.com/que-es-scratch/

No hay comentarios:

Publicar un comentario