En aquesta estrada del bloc parlarem sobre la creació de materials didàctics i el context de la flipped classroom. La classe inversa o flipped classroom és un sistema o forma d'aprenentatge en el marc d'un procés docent semipresencial, segons el qual els estudiants aprenen nous continguts amb la visualització de vídeos de contingut educatiu, normalment a casa, per després realitzar els deures, activitats, problemes o exercicis que s'hi puguin vincular a l'aula i amb el suport personalitzat del professor. Per poder crear aquest tipus de vídeos i/o recursos podem:
- Enregistrar explicacions: Movenote, Educreations (iPad), Lenson create (iPad i Android) i altres aplicacions.
- Preparar el treball de vídeos de manera autònoma: Edpuzzle, VideoAnt, Videonot.es i altres aplicacions.
- Preparar materials per a la posada en comú del treball autònom a l'aula: Kahoot, Mentimeter, Google Forms.
Per tal de posar en pràctica aquesta creació de materials i/o recursos didàctics, a continuació exposo una experiència viscuda a classe. Tot i que aquesta vivència va ser executada en un àmbit universitari, és totalment extrapolable a primària. Per parelles vam triar un d'aquests programes i un contingut específic de primària a treballar. Nosaltres vam escollir el Lesson create. Vam elaborar un vídeo sobre les notes musicals.
Com a mestres hem de poder tenir recursos i conèixer diferents estratègies digitals per poder oferir als nostres alumnes materials diversos i rics. Per aquest motiu, penso que és molt interessant investigar dins la xarxa per poder trobar noves apps i materials per poder millorar la qualitat de les nostres intervencions a l’aula.
No hay comentarios:
Publicar un comentario