lunes, 13 de febrero de 2017

La competència digital dels alumnes de primària i la competència digital del docent

Bon dia a tothom! Avui parlarem sobre La competència digital dels alumnes de primària i la competència digital del docent. En relació a la competència digital dels alumnes de primària, què haurien de saber els nens i nenes sobre l'entorn digital en acabar la seva educació primària, el document competències bàsiques en l'àmbit digital pot ajudar-nos a saber quines competències han d'assolir els infants vers les TIC.
Imatge extreta de: http://blogs.iec.cat
/scp/wp-content/uploads/sites/13/2013/11/
competencies_digital_primaria.pdf

Com a mestres és important que sapiguem que el docent de l’aula és qui pensa com i què aplicar del Currículum. Aquest l’hauríem de compartir en reflexió entre mestres i alumnes per tal de poder crear un coneixement en xarxa a l’escola. Però, quins objectius ens podem marcar com a mestres? Què hem de fer amb aquest document?
En primer lloc, és important i rellevant que el mestre de l'aula conegui aquest document i el comprengui (estructura, contingut...), tenint en compte què ens diu a l'hora de crear activitats i utilitzar-ne els recursos. Així doncs, cal veure com podem traslladar les dimensions d'aquest document a l'aula (com el podem utilitzar), en quines situacions, amb quins recursos informàtics, etc. D'aquesta manera el mestre podrà adaptar aquells aspectes competencials a les característiques de l'aula en concret (adaptant-se als seus alumnes), entenent què ens aporta i en quines situacions ens pot ser útil.
Imatge extreta de: http://blogs.iec.cat/scp/wp-content/uploads/sites/13/2013/11/competencies_digital_primaria.pdf

                 


És important que, com a mestres, nosaltres també siguem competents en l'àmbit digital per poder oferir espais suggestius i rics on els infants puguin desenvolupar les seves competències i habilitats digitals. El mestre ha de ser competent digitalment, ja que ell és model per als seus alumnes. Com a mestres hem d'estar preparats per poder aprofitar qualsevol situació espontània per tal de treballar aspectes digitals, siguin programats o no. A vegades allò que no està programat i surt de forma natural per part dels nens és molt més educatiu. S'educa més per allò que "surt" que allò que està programat i "que toca fer". Així doncs, hem de ser conscients com a mestres de quin model o exemple donem en relació a les TIC i l'aprenentatge.

La CDD (competència digital docent) és la suma de la CDI del docent  (competència digital istrumental: saber fer servir programes i aplicacions) i la CDM (competència digital metodològica: de quina manera som competents preparant una presentació ppt per tal que els infants aprenguin alguna cosa, va més enllà dels instrument, ja que enfoca la seva mirada des d’una perspectiva pedagògica). Hem de poder ser conscients del nostre domini de les eines digitals per tal de ser competents i poder dur a terme dinàmiques on les TIC tinguin un paper rellevant. Avui dia la digitalització del món és un fenomen real que cada cop més s'ha anat traslladant a les escoles. D'aquí rau la importància de ser competents com a docents en l'àmbit digital.

Fonts consultades:
http://www.tribunaeducacio.cat/la-competencia-digital-docent-a-blanquerna/

No hay comentarios:

Publicar un comentario